^Нагору

310387
Сьогодні
Вчора
Цього тижня
За весь час
7
114
121
310387

Ваш IP: 54.224.118.247
Сьогодні: 16-10-2018

Банери

Науково-методична тема шкільного методичного об’єднання учителів учителів української мови та літератури:

"Компетентнісний підхід як сучасна методологічна орієнтація у навчанні та вихованні молодого покоління"

 

IMG 0047

 

 

Склад ШМО:

1. Ящук С.О.

2. Гожа А.А.

3. Заруцька В.М.

4. Залізняк О.Т.

5. Гелета В.Г.

6. Пекунова О.Л.

7. Сидорук Т.М.

 

Візитна картка вчителів-словесників

 

Нас – семеро.

 

Усі ми різні, а  тому й  разом цікаво.

 

Одноманітність? Ні! Це не про нас!

 

 

У нас єдина мета:

 

-         зробити кожен свій урок уроком життя;

-         очищати душі дітей, облагороджувати їхні серця засобами рідного слова й ідеалами краси та духовності.

 

 

 

Це завдання ми реалізовуємо шляхом застосування:

 

 

-         активних та інтерактивних методів навчання;

-         створення мовних моделей певних життєвих ситуацій;

-         опорних конспектів;

-         ситуативних та асоціативних завдань;

-         моделювання навчальних занять на інтегрованій основі;

-         лінгвістичних і літературознавчих ігор;

-         методу проектів;

-         театралізованого читання та декламації.

 

 

Девіз учителів - словесників:

 

«Цінності – це не те, за що сплачуємо, а те, заради чого живемо»

(Ленгле)        

 

 

 

 

 

 

  

 

ПЛАН

шкільного методичного об’єднання учителів учителів української мови та літератури на 2017-2018 н.р.

 

І засідання

 

Дата проведення 29cерпня 2017 р.

 

Час проведення 09.00 год.

 

 

Компетентнісний вимір навчання української мови та літератури у 2017-2018н.р.: досягнення, проблеми, тенденції.

 

 

 

Форма проведення. Педагогічна майстерня.

 

План

 

1.     Аналіз роботи методичного об’єднання за минулий навчальний рік та завдання вчителів-словесників, обговорення плану роботи методичного об’єднання на 2017-2018 н.р.

 

(звіт керівника м/о Заруцької В.М.).

 

2.     Перспективи розвитку мовно-літературної освіти в контексті Концепції «Нової української школи» та викладання української мови та літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2017–2018 н. р., аналіз внесених змін до програм(інформація заступника директора з навчально-методичної роботи Ящук С.О. ).

 

3.     Від компетентного вчителя до компетентного учня. Ознайомлення з рекомендаціями МОН України щодо організації навчально-виховного процесу у 2017-2018 н.р. (повідомлення керівника м/о).

 

4.     Дотримання вимог наступності між початковою ланкою та 5 класом. Підсумки ДПА та ЗНО (Пекунова О.Л., Гелета В.Г. ).

 

5.     Календар пам’ятних дат та експозиція новинок художньої та науково-методичної літератури (експрес-оглядМайданович С.Р., бібліотекар).

 

                      

 

Практична частина

 

Форма проведення. Творча лабораторія.

 

1.Робота в групі. Колективне створення презентації з навчально-   методичної теми школи ( члени м/о ).

 

2.Методичне моделювання. Спільне укладання календарних планів:

 

-         позакласних заходів до Дня української писемності;

 

-         Дня рідної мови;

 

-  Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка;

 

-         Шевченківських святкувань;

 

-         Олімпіади з української мови та літератури;

 

-         показових уроків із української мови та літератури відповідно до нової проблемної теми школи.

 

3. Завдання на наступне засідання з теми «Мотивація навчальної діяльності в умовах реформування освітньої галузі» .

 

 

 

ІІ засідання

 

Дата проведення – 30 ЛИСТОПАДА2017р.

 

Час проведення – 15.00 год.

 

        

 

Мотивація навчальної діяльності в умовах реформування освітньої галузі.

 

Форма проведення. Обговорення проблеми в загальному колі.

 

План

 

1.Компетентісно спрямована освіта- сучасний орієнтир навчально-виховного процесу ( Заруцька В.М.).

 

2.Мотив, самомотивація, мотивація - як засоби спонукання учнів до продуктивної пізнавальної діяльності на уроках мови та літератури

 

(Гелета В.Г.).

 

3.Позитивні мотиви в освіті. Механізми і прийоми формування мотивації в ході навчальної діяльності (Гожа А.А.).

 

4.Психологічний супровід учнів в процесі формування мотивацій. Система способів підвищення позитивної навчальної мотивації (Пекунова О.Л.,

 

шкільний психолог).

 

5.Огляд фахових новинок з теми «Компетентнісно спрямована освіта- сучасний орієнтир навчально-виховного процесу» (Майданович С.Р., бібліотекар)

 

 

Практична частина

 

Форма проведення. Круглий стіл.

 

1.Майстер-клас. Як мотивувати учнів до читання художніх творів ( керівник м/о Заруцька В.М.)

 

2. Уроки- покази. Клас,тема,самоаналіз (Заруцька В.М.,Гелета В.Г.).

 

3.Круглий стіл. Аналіз творчих аспектів відкритих уроків із виробленням методичних рекомендацій (члени м/о).

 

4.Обмін досвідом. «Форми,методи та прийоми роботи з обдарованими дітьми». Обговорення стану підготовки учнів до предметної олімпіади, конкурсу знавців рідної мови імені Петра Яцика, мовно- літературного конкурсу імені Тараса Шевченка (члени м/о).

 

5.План. Підготувати та провести виховні, позакласні заходи згідно окремого плану (члени м/о та вчителі).

 

6.Консультації з питань методичної роботи (Ящук С. О.)

 

7.Завдання на наступне засідання з теми «Підвищення педмайстерності та психологічної компетентності – запорука розвитку й самореалізації особистості».

 

 

 

   

 

ІІІ засідання

 

Дата проведення 15 березня 2018 р.

 

Час проведення 15.00 год.

 

 

 

Підвищення педагогічної майстерності та психологічної компетентності – запорука розвитку й самореалізації особистості.

 

 

 

Форма проведення. Педагогічний ярмарок.

 

План

 

 

 

1.Самоосвітня діяльність учителя як запорука професійного успіху

 

(з досвіду роботи керівника м/о) .

 

2.Проблеми підвищення педагогічної майстерності та психологічної компетентності як підхід до життєвого успіху особистості ( Гожа А.А.)

 

3.Форми співпраці вчителя та учня в процесі підвищення психологічної компетентності вчителя як шляху до усвідомлення ціннісних аспектів навчання і виховання, формування здорового способу життя підлітків (Гелета В.Г.)

 

4.Підготовка до психолого-педагогічного семінару «Розвиток потенційних можливостей учнів із врахуванням їх пізнавальних інтересів, здібностей, нахилів»( Ящук С.О.).

 

5.Психологічний супровід в процесі формування конкурентоздатної особистості учителя та учня в умовах компетентісно орієнтованої освіти(рекомендації Пекунової О.Л.).

 

 

Практична частина

 

 

 

                 Форма проведення. Вернісаж педагогічних сюжетів.

 

1.Аукціон ідей. Проблемні ситуації, ситуації вибору,проблемні завдання як основні прийоми формування конкурентоздатної особистості (члени м/о).

 

2.Ділова гра. Вироблення системи креативних вправ як засобу підвищення педмайстерності та психологічної компетентності розвитку ціннісних орієнтацій особистостей(Гожа А.А.).

 

3.Звіт- презентація про результати проведення показових виховних та позакласних заходів (Заруцька В.М.).

 

4.Що читати? Огляд новинок методичної та художньої літератури

 

(Ящук С.О.)

 

                        

 

 

 

ІV засідання

 

Дата проведення – 17 травня 2018р.

 

Час проведення – 15.00 год.

 

 

 

Аналіз досягнень та проблем у викладанні   української мови та літератури у 2017-2018 н. р. Реалізація навчально-методичної теми методобєднання у 2017-2018н.р. Здобутки. Проблеми.

 

 

 

Форма проведення. Методична панорама.

 

 

 

План

 

1.Підсумки роботи методичного обєднання (інформація Заруцька В.М.).

 

2.Звіт. Застосування комп’ютерних інформаційних, методичних систем для перевірки рівня засвоєння учнями знань та вмінь (з досвіду роботи вчителів,які атестувалися).

 

3.Основні акценти під час підготовки випускників до зовнішнього тестування з української мови та літератури (Пекунова О.Л. ).

 

4.Ознайомлення з нормативними документами МОН,методичними листами, рекомендаціями, інструкціями про державну підсумкову атестацію

 

(Ящук С.О. ).

 

5.Звіт учителів-словесників про роботу з самоосвіти (члени м/о ).

 

6.Звіт учителів-словесників про роботу з обдарованими дітьми (вчителі Ящук С.О., Гожа А.А.,Гелета В.Г.,Заруцька В.М.,Пекунова О.Л. ).

 

7. Інформаційно-бібліографічний огляд новинок літератури (бібліотекар школи).

 

 

Практична частина

 

Форма проведення.Творча лабораторія

 

1.Ділова гра .Мої педагогічні перемоги та поразки (члени м/о).

 

2.Анкетування з метою діагностики методичних труднощів (Ящук С.О.).

 

3.Тести для самоперевірки з теми «Новітні технології навчання» (Гожа А.А. ).

 

4.Вироблення методичних рекомендацій за результатами тестування

 

(члени м/о).

 

 

 

Література

 

1.     В. Шуляр. Літературна освіта школярів: сучасний стан і перспективи. // Українська література в загальноосвітній школі. - №12, 2008.

 

2.     Яценко Т. Формування читацької компетентності школярів у процесі сучасної інтерпретації творів української класичної літератури. // Українська література в загальноосвітній школі. - №12, 2008.

 

3.     Варзацька Л. Типи інтегрованих уроків у системі компетентнісної мовної освіти // Дивослово, №11, 2013.

 

4.     Варзацька Л. Загальнонавчальні вміння в системі компетентнісної мовної освіти // Дивослово, 2014.

 

5.     Варзацька Л. Типологія уроків української мови в системі компетентнісної освіти // Дивослово, №9, 2014.

 

6.     Фасоля А. Компетентнісно зорієнтовані завдання: проблеми термінології, типології, створення // Дивослово, №9, 2014.

 

7.     Ревчук С. Компнтентнісно зорієнтовані завдання у практиці вчителя-словесника // Дивослово, №9, 2014.

 

8.     Хом’як І. Орфографічна компетентність як складник формування мовної особистості // Дивослово, №11, 2015.

 

9.     Варзацька Л. Етапи формування морфологічної компетентності учнів 5-7 класів // Дивослово, №5, 2016.

 

10.  Романич Н. Перевернене навчання – ключова тенденція освітніх технологій сучасності // Дивослово, №5, 2016.

 

11.  Ковтуненко Т. Формування життєвих компетентностей на уроках української літератури // Дивослово, №6, 2016.

 

12.  Л. Варзацька. Етапи формування морфологічної компетентності учнів 5-7 класів// Дивослово,№3,2016.  

 

13.Н. Римарчук. Службові частини мови та вигук. Узагальнення й систематизація знань (7 клас)// Дивослово, №3, 2016.

 

14.Л. Піскорська. Т. Любчик. Гештальт -завдання на уроках української мови та літератури // Дивослово, №3, 2016.

 

                                                      

 

2017 рік

 

1.     Р. Мовчак. Літературна освіта в українській загальноосвітній школі: сучасний стан, виклики реальності, реформування // Дивослово, №1, 2017.

 

2.     Г. Ключик. Літературна освіта в новій українській школі: стратегія і тактика реформування // Дивослово, №1, 2, 2017.

 

3.     Т.Паливода. Інтерактивні завдання як один із прийомів компетентнісного осмислення складних речень// Дивослово, №2,3, 2017.

 

4.     В. Микитюк. «Конечність реформи учіння української літератури…»// Дивослово, №4, 2017.

 

5.     В. Пахаренко. «Щоб слово пламенем взялось…» (Кілька міркувань про оновлення літературної освіти) // Дивослово, №4, 2017.

 

6.     Ю. Бондаренко. Предметоцентризм у викладанні літератури // Дивослово, №4, 2017.

 

7.     С. Проценко. Формування самостійної компетентності учнів на уроках української мови і літератури// Дивослово, №3, 2017.

 

8.     Г. Токмань. Українська літературна освіта: з погляду вічності й у контексті сьогодення// Дивослово, №3, 2017.

 

9.     А.Фасоля. Читацька компетентність: що формуємо, що і як перевіряємо й оцінюємо //Дивослово,№9,2017.

 

10.    Амерханян С. Розвиток критичного мислення учнів на уроках української мови та літератури // Дивослово,№10,2017.

 

11.    Нестеренко С. Формування етнокультурної компетентності старшокласників засобами гро мадянської лірики // Дивослово,№5,2017.

 

 

НВК №26 © 2014