Ви тут: БІБЛІОТЕКА
^Нагору
ПАСПОРТ
бібліотеки загальноосвітнього навчального закладу
Назва закладу – Рівненський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – спеціалізована спортивна школа» № 26 Рівненської міської ради
Адреса – м. Рівне, вул. Павлюченка, буд.24
Директор закладу – Дзюбак Володимир Федорович
Завідувач бібліотеки – Майданович Світлана Романівна
Дата заснування бібліотеки – 01.09.1989 року
Відомості про загальний навчальний заклад
Загальна кількість класів – 31.
Загальна кількість педагогічного колективу – 72
Загальна кількість учнів – 774
Відомості про штат бібліотеки
Загальна кількість працівників – 1
Повна ставка – 1
0,5 ставки – –
Сумісництво – –
Освіта бібліотечних працівників
Бібліотечна – вища
Педагогічна – –
Інша – –
Стаж роботи бібліотечних працівників
Стаж бібліотечної роботи – 34 роки
Робота в бібліотеці даного закладу – 27 роки
Регламентаційна документація бібліотеки
• Положення про бібліотеку
• Паспорт бібліотеки
• Посадові інструкції
• Правила користування бібліотекою
• Планово-звітна документація бібліотеки
Облікова документація бібліотеки
• Інвентарна книга
• Сумарна книга
• Щоденник роботи
Свято всіх українців
Цей день, 24 серпня, - свято всіх українців, патріотів України, це день для тих, кому не байдужа доля власна та своєї держави.
Незалежність для України – не просто слово. За ними дуже складна вікова історія нашого народу – від сивої давнини до сьогодення.
З історичним минулим нашого народу, його боротьбою за свою державність можна ознайомитися, переглянувши книжкову виставку у шкільній бібліотеці.
Екскурсія до бібліотеки
Першокласники нашої школи завітали на екскурсію до шкільної бібліотеки. Їх вразила кількістю книг та різноманіття книжкових виставок.
Усміхнені обличчя дітей та їх слова вдячності свідчили про те, що їм дуже сподобалось у книгозбірні.
Сподіваюсь, що бібліотека стане для першокласників не тільки улюбленим місцем для читання та навчання, а й надихатиме їх на нові пригоди на здійснення своїх мрій.
Зустріч з Оленою Медведєвою
22 вересня у приміщенні бібліотеки школи «Центр надії» в рамках «Клубу бібліотекарів» була організована зустріч з неймовірно талановитою Оленою Анатоліївною Медведєвою. Журналіст, член спілки письменників України, творець креативних книжок презентувала свою нову книжку «Таємниця з гарбузовим присмаком». Кожна шкільна бібліотека отримала від автора у подарунок по 2 примірники цієї книги.
Запис у бібліотеку
Учні 1-х класів вперше завітали до шкільної бібліотеки. Майбутнім читачам було пояснено значення незнайомих для них слів – «бібліотека», «абонемент», «формуляр». Діти побачили тематичне розмаїття книг, вчилися самостійно обрати книгу для читання, познайомилися з правилами користування бібліотекою.
Мистецька галерея "Хлів"
З нагоди Всеукраїнського дня бібліотек наша бібліотечна родина зустрілася з українським художником Олександром Гурістюком, який відкрив художню галерею «Хлів» у с. Глинськ Здолбунівського району у власному хліві.
У «Хліві», де органічно поєднані модерн і недоторканна автентика, автор представив близько 20 своїх робіт різних часів, здебільшого жіночих та дитячих портретів та поділився з нами секретами своєї майстерності.
День народження М.С.Грушевського
У вересні місяці поточного Україна відзначає 155-річчя від дня народження великого українця М.С.Грушевського – видатного українського вченого, громадського і державного діяча, який став символом української нації у ХХ столітті.
До цієї дати у шкільній бібліотеці відкрилася книжкова виставка, на якій представлені видання різних років, з яких можна ознайомитися з науковою спадщиною та різноплановими виданнями про життя і наукову діяльність великого українця.
Подаруй книгу бібліотеці
Найпривабливіша бібліотека та, яка наповнена якісним книжковим фондом. Для цього існують різні джерела комплектування фонду, одним із яких література прийнята від інших користувачів.
Вже не перший рік шкільна бібліотека проводить акцію «Подаруй бібліотеці книгу». В кожного з нас вдома є книги, які ми вже прочитали і можемо поділитися ними з іншими людьми. Дарування книг до бібліотеки - це порух душі, безкорисна щедрість і добра воля дарувальників.
За час поведення акції до шкільної бібліотеки учнями і педагогами було подаровано 178 нових, цікавих та сучасних книг. Дякуємо всім хто взяв участь у акції.
Діти читають
У бібліотеці завжди цікаво. Під час перерви або після уроків можна взяти в руки книгу, почитати її в тишині, поринути у світ цікавого і невідомого.
Тут можна не тільки читати, а й малювати, грати в настільні ігри, які розвивають логіку, пам’ять, швидкість реакції та уяву.
Профілактика булінгу в учнівському середовищі
Бібліографічний список літератури
Проблема шкільного булінгу вимагає системного й комплексного розгляду її як суспільного багатоаспектного явища. Саме й тому підхід до її розв’язання повинен бути системним і комплексним. Ця проблема виходить далеко за межі школи, а, отже, вимагає залучення до її вирішення не тільки вчителів, фахівців психологічної служби школи, батьків, а й громадскості, засобів масової інформації.
1. Богданець Ю.В. Насильство у дитячому середовищі / Ю.В.Богданець // Педагогічна майстерня. – 2020. - № 4. – С. 26-29
2. Богданець Ю.В. Протидія булінгу в дитячому середовищі з використанням комплексної програми тренінгів / Ю.В.Богданець // Виховна робота в школі. – 2020. - № 6. – С. 2-21
3. Єфремова Г.Л. Причини і наслідки шкільного булінгу / Г.Л.Єфремива // Педагогічна майстерня. – 2018. - № 1. – С. 37-42
4. Єфремова Г.Л. Профілактика насильства в сім’ї та профілактика дитячої жорстокості в освітньому середовищі / Г.Л.Єфремова // Виховна робота в школі. – 2018. - № 3 - 9
5. Затворницька А. Як виявити булінг стосовно вчителів / Т.М.Затворницька // Шкільний світ. - 2020. - № 8. – С. 5-10
6. Манєвська І.В. Світ без насильства / І.В.Манєвська // Класному керівнику. – 2019. - № 3. – С. 36-43
7. Норенко Т.М. Конфлікт у житті дітей з особливими потребами / Т.М.Норенко // Класному керівнику. – 2019. - № 3. – С. 29-32
8. Підласий І.П. Булінг – жорстокий привід реорганізувати практику виховання / І.П.Підласий // Педагогічна майстерня. – 2019. - № 9. – С.29-30; Виховна робота в школі. – 2019. - № 5. – С. 4-21
День писемності та мови
Мова – духовний скарб нації. Це не просто засіб людського спілкування, це те, що живе в наших серцях. Змалечку виховуючи в собі справжню людину, кожен із нас повинен у першу чергу створити в своїй душі світлицю, у якій зберігається найцінніший скарб – МОВА.
Із представленої літератури на книжковій виставці у бібліотеці, ви дізнаєтесь про українську мову: її багатство, красу, взаємозв’язки з мовами інших народів, про те, наскільки необхідно сучасній людині знати, любити й берегти рідну мову.
Школа новопризначеного бібліотекаря
17 листопада 2021 року на базі нашої школи відбулось перше засідання школи новопризначеного бібліотекаря. Слухачам школи була надана практична допомога в організації діяльності бібліотек загальноосвітніх навчальних закладів, опануванні основ планування, організаційного розвитку та інноваційних послуг бібліотек.
День гідності і свободи
День 21 листопада назавжди став незаперечним доказом відродження нашої нації. Події Майдану змінили народ, його погляди, мрії та віру у своє європейське майбутнє. Революція Гідності об’єднала нас в єдиній, соборній й незалежній Україні.
З матеріалів книжкової виставки, присвяченій цій темі, можна ознайомитися зі спогадами учасників та очевидців протестних акцій, що відбувалися під час Революції Гідності
Голодомор
Про Голодомор 1932-1933 років в Україні нині говорять і пишуть багато. Голод 30-х років, який забрав мільйони людських життів, безперечно, є однією з найстрашніших трагедій ХХ століття й водночас одним із найжахливіших злочинів, скоєних радянським режимом.
В книгах, представлених на книжковій виставці у шкільній бібліотеці, подано численні свідчення жахливого штучно створеного голоду, які слугують доказом геноциду українського народу. Це спричинило до фізичного винищення кількох поколінь українських хліборобів, до руйнування соціальних і етнічних основ нації, її духовності і самобутності.
Компетентнісно спрямована освіта – шлях до формування самостійних, ініціативних, вівдповідальних громадян, здатних ефективно взаємодіяти в соціумі
Бібліографічний список літератури
Школа ХХІ століття - школа компетентної освіти. Її інноваційне значення полягає в реалізації ефективного процесу виховання інтелектуальної, самодостатньої особистості, яка здатна самостійно і усвідомлено здійснити життєвий вибір. В умовах школи особливу увагу варто приділити мультикультурному вихованню, яке сприяє розвитку особистісних, соціальних, моральних та інших компетентностей учня.
1. Відмиш Л.І.Розвиток в учнів життєвих компетентностей на основі системи цінностей і якостей особистості / Л.І.Відмиш, І.М.Гримач // Класному керівнику. – 2016. - № 6. – С. 2-8
2. Галаган С.Л. Формування та розвиток критичного мислення молодших школярів / С.Л.Галаган // Педагогічна майстерня. – 2017. - № 5. – С. 23-27
3. Горбачова О.Ю. Формування у школярів компетентностей засобами проектної діяльності екологічного спрямування Ю.О.Горбачова // Класному керівнику. – 2017. - № 6. – С. 9-12
4. Дзядевич Л. Виховання «життям для життя» Л.Дзядевич // Шкільний світ. – 2017. - № 10. – С. 5-9
5. Друзь В.В. Розвиток комунікативної компетентності через майстерність / В.В.Друзь // Педагогічна майстерня. – 2017. - № 1. – С. 37-40
6. Есаулова О.І. Засідання педагогічної ради «Професійне самовизначення як чинник соціалізації та адаптації учнів» / О.І.Есаулова // Виховна робота в школі. – 2019. - № 10. – С.10-24
7. Калошин В.Ф. Наслідки тільки правильної відповіді / В.Ф.Калошин // Класному керівнику. – 2017. - № 5. – С. 36-37
8. Калошин В.Ф. Практикум із формування впевненості / В.Ф.Калошин // Виховна робота в школі. – 2020. - № 2. – С. 2-47, № 3. – С. 2-40
9. Ліченко Г.В. Управління розвитком виховної роботи Г.В.Ліченко // Педагогічна майстерня. – 2017. - № 5. – С. 20-22
10. Михайлова Л.Д. Поради батькам, як підготувати дитину до самостійного життя / Л.Д.Михайлова, І.М. Кошель // Класному керівнику. – 2017. - № 5. – С. 32-34
11. Мітягін В.Ю. Особливості виховної діяльності й управління нею за умов сьогодення / В.Ю.Мітягін // Виховна робота в школі. – 2017. - № 4. – С. 44-48
12. Огар О.І. Коучинг як сучасна технологія педагогічного керівництва / О.І.Огар // Педагогічна майстерня. – 2017. - № 4. – С. 17-20
13. Опара С.Є. Виховання в інтересах дитини (Семінар-практикум для педагогічних працівників) / С.Є.Опара // Виховна робота в школі. – 2017. - № 5. – С. 3-6
14. Про компетентнісний підхід в освіті // Педагогічна майстерня. – 2016. - № 9. – С.8 -11
15. Садкіна В.І. Компетентності – тлумачимо, звикаємо до нових підходів / В.І.Садкіна // Педагогічна майстерня, 2016. - № 10. - С. 2-5
16. Трунова В. Професійна компетентність і діяльність педагога: Матеріали до засідання педагогічної ради / В.Трунова // Завуч. – 2017. - № 23. – С. 11-15
17. Шевченко О.О. Емоційна компетенція як умова ефективної професійної діяльності педагога ( тренінгові заняття для керівників ШМО класних керівників) / О.О.Шевченко // Виховна робота в школі. – 2017. - № 5. – С. 7-13
Я маю право
Кожна людина має громадянські, політичні права та свободи, але поряд з цим важливою проблемою сучасного світу є правова обізнаність громадян.
Переглянувши матеріали книжкової виставки «Я маю право!» можна дізнатися про свої права та обов'язки, зрозуміти істинність та значустість міжнародних документів – Декларації прав дитини та Конвенції про права дитини, законів, що охороняють дитинство.
Проблема насильства
Проблема насильства і жорстокого поводження з дітьми, нехтування дитячими правами, дитяча занедбаність стають першопричиною глибоких особистісних змін, призводить до соціальних порушень.
Насильство – складне, і , нажаль, досить розповсюджене соціальне явище, що має гостру потребу у вирішенні, вимагає термінового усунення.
У шкільній бібліотеці створений інформаційний куточок з питань попередження будь-якого насильства та що робити коли потрібна допомога.