^Нагору

731772
Сьогодні
Вчора
Цього тижня
За весь час
26
95
649
731772

Ваш IP: 44.192.47.87
Сьогодні: 03-07-2022

Банери

1. Турбуємось про себе і намагаємось не починати роботу без ресурсу. Якщо нам не вистачить сил витримати погляд дитини, наповнений болем, її запитання, реакцію – це посилить її стан занепокоєння та безпорадності.                   

2. Наше завдання – створити безпечний простір, у якому б дитина відчула близькість – “я з тобою”. Ідеться про простір із чітко структурованими правилами та межами контакту.           

3. Якщо ви не маєте досвіду роботи з емоційним реагуванням на почуття та емоції, починати роботу можна буде лише у співпраці з психологом.  Цю роботу можна буде проводити лише після фази стабілізації – зміцнення та відчуття безпеки.

4. Не можна використовувати в іграх чи під час занять метафори, образи літаків тощо. Це може травмувати дітей, які були під обстрілами. У роботі спираємося на метафори та образи дому, землі, веселки, води. ️Навіть образ неба зараз не даватиме дітям стійкості – для багатьох це джерело небезпеки. Будь ласка, зважайте на це, плануючи свої зустрічі з учнями.                 

5. Якщо в роботі плануєте створювати щось із частин, наприклад кубиків, пам’ятайте: якщо деталі руйнуватимуться, це може нагадувати дітям зруйнований будинок. Діти самі можуть обрати таку гру – тоді для них це буде помічне. До того ж будьте уважні до звуків, що використовуються в супроводі.                     

6. Не пропонуйте дітям жодних образів воєнної техніки. Приймається лише той варіант, коли вони самі хочуть намалювати, виліпити чи обговорити це.Натомість працюйте над образами сили та стійкості й частіше просіть дитину намалювати, зобразити те, що є її силою.

7. Пам’ятайте, що ми проводимо зустрічі для того, щоби дати дітям стабільність у теперішній реальності, відволікати їх і розважати цікавими фактами, захопливими розповідями. Війну, танки, вибухи вони бачать у новинах. Вони чують про це від батьків, рідних і близьких. Уявіть, що ви працюєте з дитиною з Харкова, яка сидить у бомбосховищі. Усі розмови про війну для неї зараз – додаткове травмування. Будь ласка, зважайте на це.       

8. Для дитини, яка пережила втрату, втратила близьких або будинок, абсолютно неприпустимі слова на кшталт “час лікує”, “у всьому є й хороший бік”, “подивися, який тут є хороший варіант для тебе”. Ці слова некоректні та неетичні. Дітям важливо почути: “Те, що ти пережив – жахлива трагедія, це жахливо й так шкода, що тобі довелося через це пройти. Я захоплююсь твоїми мужністю та силою. Попри таке горе, ти справляєшся, як справжній герой. Я дуже хочу тебе обійняти та захистити”.

9. Якщо дитина починає говорити, що б вона не говорила, ми її слухаємо й не перебиваємо! Киваємо, підтримуємо й наприкінці робимо акцент на тому, що навіть слухати – це дуже важко. Далі можна сказати: “Але я бачу, який ти сильний і як ти справляєшся”.

 

Детальніше: Самодопомога в умовах стресу

План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) на 2020/2021 навчальний рік переглянути

Булінг у школі. Корисні поради

Перше і головне правило: у гострій стресовій ситуації не слід приймати ніяких рішень!!!

Антистресове дихання – головна складова психосоматичної рівноваги

Повільно зробіть глибокий вдих через ніс (рахуйте до 3-х), затримайте дихання (рахуйте до 3-х), після чого зробіть через ніс видих (рахуйте до 3-х), затримайте дихання (рахуйте до 3-х).

Повторіть декілька разів. Постарайтеся уявити собі, що з кожним глибоким вдихом і тривалим видихом ви звільняєтеся від стресового напруження.

Зробіть невеликий масаж

Щоб зберегти енергію, масажуйте по 30 секунд точки, які знаходяться під носом, між бровами, під нижньою губою і в центрі долоні.

Розрядіть емоції

Спробуйте виговоритися   комусь до кінця. Після того, як людина      виговориться, її збудження знижується і вона може усвідомити свої помилки або прийняти правильне рішення.

Прибирання будинку або робочого місця теж допомагає зняти стрес, адже дає своєрідний психологічний ефект - зовнішній порядок і організованість людина несвідомо переносить на власне життя.

Ароматерапія

Запахи сильно пов'язані з емоційною пам'яттю. Тому дуже корисно мати під рукою аромат, що асоціюється з пережитими хвилинами сильного щастя, захоплення, блаженства. Вдихайте його частіше, це допоможе зберегти гарний настрій.

Фізична активність

Одним із чинників стресу за сучасних умов є гіподинамія (зниження рухової активності) 

Корисні вправи: оздоровчий біг, активна ходьба, плавання, а також вправи на розтягування м'язів, вправи на розвиток гнучкості опорно-рухового апарату.

Навіть 30-секундна пробіжка вгору і вниз, наприклад по сходах, посилює прилив кисню до кори головного мозку, яка відповідає за наше емоційне самопочуття.

Змийте конфлікти і стреси

Справитися з емоційним негативом допомагає 15-хвилинний душ. Проточна вода «змиває» накопичену в організмі «від’ємну» енергію.

Хвилина на роздуми

Знайдіть можливість залишитися вдома одному, щоб упорядкувати думки. Увімкніть улюблену музику, дістаньте з холодильника улюблені ласощі, влаштуйтеся в улюбленому кріслі. Подумайте, чого б вам хотілося найбільше, і запишіть бажання на папері. Вид чіткого плану допоможе визначитися з подальшими діями.

Хоча б раз на тиждень займайтеся тим, що вам нібито не можна (трішки поруште дієту,  потіште себе чимось смачненьким,  ляжте спати раніше, ніж заплановано).

Ефективний антистресовий допінг - смачна їжа

Поповнюють запас вітамінів і мінеральних речовин, необхідних організму в стресовому стані та діють не гірше антидепресантів такі продукти, як: шоколад, банани, морозиво, молоко, салат, шпинат, капуста, паприка.

Не забувайте кожного дня говорити ласкаві слова близькій та дорогій для вас людині

Не сумнівайтесь, що  він(вона) відповість вам тим самим. У нашому суворому світі одне усвідомлення того, що вас хтось любить,  може захистити від важких емоційних зривів.

 

ПРАВИЛА

з особистісної організації і саморегуляції часом

n  Повторювані справи намагайтеся робити в той самий час

n  Схожі справи поєднуйте у блоки

n  Починайте з найбільш складних справ

n  Вносьте у роботу розмаїтість, переключайтеся з одного виду діяльності на інший

n  Змінюйте місце і способи роботи

n  Плануйте перерви на відпочинок

n  Говоріть "ні" тим, хто забирає у вас час

n  Підтримуйте порядок на робочому місці

n  Використовуйте правило "Один документ - один раз у руки"

n  Намагайтеся одержати задоволення від кожної хвилини власного життя і задоволення від того, що ви робите

n  Не витрачайте час на марні переживання і почуття провини

n  Обідайте легко, щоб підвищити працездатність у пообідні години

n  У вихідні дні відпочивайте і не думайте про роботу

n  Постійно ставте собі питання: "Як зараз можна витратити час з найбільшою користю?"

 

 

 

Сам собі психолог

·      Живіть під гаслом: «Все, що відбувається, -  на краще»

·      Не «пережовуйте» подумки конфлікти (усвідомте їх причину)

·      Не ігноруйте перші симптоми втоми

·      Робіть «тайм - аути»

·      Візьміть за правило довше і частіше спілкуватися з людьми, які вам приємні

·      Будьте гнучкими в оцінці інших людей

·      Визначайте короткотривалі і довготривалі цілі

·      Тренуйте навички саморегуляції

·      Підтримуйте гарну спортивну форму

·      Пам’ятайте про свої позитивні якості

·      В усьому, що ви робите, намагайтеся знайти позитив

·      Пробачайте собі помилки

·      Визнавайте свої помилки

·      Зберігайте позитивну точку зору

·      Ставтеся до себе добре

·     Відмовтеся від балаканини, пліток, скарг (це підриває вашу цілісність і особисту силу)

·     Пам’ятайте, що ви недосконалі – і це прекрасно

·     Визнайте і прийміть себе таким, яким ви є, – унікальним

 

Психологічна служба Рівненського НВК №26

Психологічний порадник

«Засоби профілактики емоційного вигорання педагога»

Якщо ви вдало оберете роботу і вкладете в неї свою душу, то щастя саме вас знайде

К. Ушинський

 

 

НВК №26 © 2022